måndag 4 januari 2016

Läsning i januari/utmaningar 2

Har skrivit ett tidigare inlägg ang min läsning i januari och de utmaningar jag deltar i och min egena Hylllvärmarutmaning 2016
. Nu har jag hittat två liknade utmaningar som kan kombineras med den och det är Barnboksbloggen temaläsning ochNellonsblogg hylltömning 2016. Nellons första utmaning var den första olästa bok längst upp till vänster i bokhyllan och i mitt fall blev det "Kom, var mitt ljus" av Moder Teresa och det passar även in på Barnboksbloggens januaritema som är sanna historier. Så den ser jag framemot att läsa och minska mina hyllvärmare nu i januari.

Har även fått för mig att jag ska ta och göra en Boktolva i år. Och det är enligtO som håller i det och man ska läsa under hela året författare som man inte tidigare har läst. De jag tänkte mig är följande...



  • Ann Aguire
  • Fredrik Backman
  • Chris Coffer
  • Susan Ee
  • Maria Ernstam
  • Rebecca James
  • Marie Lu
  • Tahereh Mafi
  • Peter May
  • Thomas Mann
  • Marissa Meyer
  • Denise Rudberg
Detta utifrån vad jag de senaste tiden fått upp ögonen för nya författare och från gamla som står här hemma och jag har känt för att snart dags att läsa dem. Och blandning av genrer av de jag gillar och vill läsa,



Sen har jag en del utmaningar som jag är med i just nu och läser. Den aktuellaste är Nellons bokbloggs läs-a-lot under namnet läs-it-snow som avslutas 5/1, sen Mias bokhörnas julläsning 15/16 som avslutas 12/1. Den som håller på längst är Ugglan & bokens Läs en novell som sträcker sig till v 24.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar