måndag 15 juni 2020

48 timmars Queer Blackathon, 19e-20e juni










Med start den 19e juni (Juneteenth) kommer en readathon pågå i 48 timmar som heter Queer Blackathon, mer info om varför kan ses i dessa videos från Jesse (Bowtie & books) och Lauryn (The Novel Lush), som är några som håller i det.
Nina Pop Tony McDade
Nina Pop och Tony McDade, dödades i maj och juni i år, både är transgender.

Detta passar ju bra in då det i juni även är Pride-månad och för att fira den kan jag läsa lite HBTQ+ litteratur.

Ifrån de videona där de talade om böcker som innehåller en svart queer karaktär, har jag valt ut några som jag vill läsa (om ni har ett Storytel konto tipsar jag om att ni hittar alla dessa böcker att läsa där), nu kommer jag ju inte kunna hinna med att läsa alla, men så många av dem som möjligt hoppas jag på att få läst.

The DeepAn Unkindness Of GhostsThe Gilda StoriesHow We Fight For Our LivesThe Black FlamingoFelix Ever AfterYou Should See Me in a Crown
The deep - Rivers Solomon
An undkindess of ghosts - Rivers Solomon
The gilda stories - Jewelle Gomez
How we fight for our lives - Saeed Jones
The black flamingo - Dean Atta
Felix ever after - Kacen Callender
You should see me in a crown - Leah Johnson

Jag måste även skriva att jag har något problem så jag kan inte lämna kommentarer varken på min egen blogg eller andras bloggar, men jag tackar för alla kommentarer jag får både på detta och andra inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar