tisdag 23 april 2024

Tisdagstrion - Böcker jag tror/vet skulle tåla en omläsning

 Tisdagstrions tema denna gång är Böcker som jag tror/vet skulle tåla en omläsning, och det var faktiskt inte något svårt tema, även om jag alltid har tänkt att jag inte gillar omläsningar. Mest för att det finns så många böcker jag inte har läst och jag vill hinna läsa dem.

Som vanligt så länkar jag till recensioner om jag har en skriven på bloggen, om ni är intresserade om vad böckerna handlar om och/eller vill veta vad jag tyckte om böckerna.

  1. Min "all-time" favorit bok/triologi som jag läst om ett par gånger och kan tänka mig att läsa om igen.  The Hunger games av Suzanne Collins.

  2. Och ännu en favorit bokserie som jag än så länge bara läst en gång, men har planer på att läsa om snart. The Expanse med första boken Leviathan Wakes av Jamse S A Corey.

  3. Och sen nästa stora serie som jag läste när jag var yngre och är mitt i en omläsning, Sagan om Drakens återkomst om man vill läsa på svenska annars Wheel of the time med första boken The eye of the world av Robert Jordan.

4 kommentarer:

  1. har inte läst någon i din trio. Collins och Jordan känner jag i alla fall till

    SvaraRadera
  2. Hungerspelan ja, den skulle nog kunna tåla en omläsning.

    SvaraRadera
  3. Känner inte alls till de här serierna, men kul att du har hittat sånt du vill läsa om. Det har dröjt ända upp till sjuttioårsåldern för mig.

    SvaraRadera
  4. Jag har faktiskt aldrig läst Hungerspelen, men jag har sett någon av dem filmatiserad i alla fall.

    SvaraRadera