tisdag 9 april 2024

Tisdagstrion - "Första" eller "sista" i boktiteln.

Dagens tisdagstrio var lite knepig, då det efterfrågades med orden "första" eller "sista" i boktiteln. Jag hade lite problem med att hitta böcker över huvudtaget, men till slut fick jag en till en trio i "sista" minuten, vet inte men första var väldigt svårt att hitta i titlarana.

Som vanligt så länkar jag till recensionerna om ni är intresserade av vad böckerna handlar om och/eller ni är intresserade av vad jag tyckte om dem.

  1. Den sista önskningen av Andrzej Spakowski, första delen ur The Witcher som är en novellsamling som författararen skrev först som TV-serien The Witcher är baserad på. 

  2. Sista riket av Brandon Sanderson, första delen ur trilogin Mistborn.

  3. De sista flickorna av Riley Sager, den första boken jag läste av författaren. Det kunde vara svaret på en trio med första i boktiteln, alla dessa tre böckerna som jag har med i tiron är den första bok jag läste av författarnas verk.

2 kommentarer:

  1. Då fick du ju med "första" i alla fall :)

    SvaraRadera
  2. De två sista har jag läst och Witcher har jag sett som TV-serie, första säsongen. Det blir nog inga fler där för mig 😳

    SvaraRadera