onsdag 12 oktober 2022

Brisingr (Arvtagaren #3) av Christopher Paolini

 

Brisingr är den tredje delen i succéserien om Eragon och draken Saphira. Alla som läst de tidigare böckerna vet att Brisingr är det första ord med magisk betydelse som Eragon lär sig."Det var det första ord jag tänkte på som titel för boken", berättar den unge författaren Christopher Paolini. "I den här boken avslöjas det att ordet är ännu mer betydelsefullt än vad till och med Eragon kunnat ana.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Nu har vi kommit till del tre i läsningen av detta stora fantasyepos med drakar i sin handling. Och jag fortsätter att gilla det jag läser, även om det kan gå lite trögt framåt med handlingen i vissa partier, lite för långdragna utan någon större mängd action-handling som gör att det går snabbare att läsa, till den saken att jag drar mig för att ta upp boken för att läsa.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar