tisdag 18 juni 2024

Tisdagstrio - Något mjukt i titel, handling eller på omslag

 Oj det här var en svår tisdagstrio - Något mjukt mjukt i titel, handling eller på omslag är det som gäller idag. Och efter lite letande bland böcker jag har läst och efter lite huvudbry så framkom denna trio, jag är väl inte helt nöjd med böckerna jag valde men här kommer dem.

Som vanligt länkar jag till mina recensioner för er som är intresserade av böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. Under ägget av Laura Marx Fitzgerald

  2. Her body and other parties av Carmen Maria Machado

10 kommentarer:

  1. är det ägget som är mjukt, menar du? har inte läst någon av dina tre titlar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, innandömet av ägget räknar jag som mjukt...?

      Radera
  2. Nya spännande titlar! Tack 🙏 Maria Bokologen

    SvaraRadera
  3. Sue Townsends bok är jag nyfiken på. Undrar just om jag har den i läslistan?

    SvaraRadera
  4. Jag är så trött jus nu så gå till sängs låter lockande men ett helt år, de vet jag inte.

    SvaraRadera
  5. Townsends bok har jag läst. Tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Sängen och hennes kropp förstår jag, men ägget?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Innandömet av ägget. Och mjukkokt (mellan lös- och hårtkokt enligt mig)?

      Radera
  7. Här var det nya titlar för mig. Har läst annat av Townsend, men kände inte alls till de andra.

    SvaraRadera