lördag 30 mars 2019

Pågående läsning # 154 plus vad jag hört och sett på

17234658
Läsningen har gått lite trögt denna vecka, i alla fall vad jag hade räknat med, jag är ju med i Fantasy AdventureAthon och hade tänkt att hunnit läsa mera än jag har gjort.  Men jag har i alla fall lyckats läsa ut en bok.

Har i veckan förutom att sett på Booktube även sett på avsnitt ur dessa TV-serier, Grimm, Riverdale, the Orphan Black och Once Upon a Time.

Jag har lyssnat på ljudboken men även poddar i veckan som The Grimm podcast, Riverdale Register, XOXO Riverdale, Riverdale After Dark, The Orphan Black podcast, Clone club an Orphan Black podcast, Read or Dead, Onceable ( en podd om Once upon a Time), iZombie podcast, Riverdale recap/rewind och Swiming in Sweetwater.

2 kommentarer:

  1. Det är knepigt med att läsa flera böcker samtidigt… jag riskerar alltid att fastna i någon som är mindre intressant och sen tar det evigheter innan den blir utläst med massor med andra böcker emellan. Tre sådana böcker som blivit halvpermanenta hyllvärmare (ngn gång ska jag väl plocka ner dem igen) "A new earth" av Eckhart Tolle (jag läste "The Power of Now" och gillade den mycket), "Varför män hatar att gå i kyrkan" av David Murrow samt Aldous Huxely "The doors of perception" + "Heaven and Hell" (lånat av en kompis) >> En bok som du däremot kan vinna i min blogg är boken "The Hidden Life of Trees"! Fram t.o.m. den 31:a mars kan du vinna den genom att formulera en mening eller två, max 30 ord, varför du vill läsa den boken! http://giraffen197.webblogg.se/2019/march/tavling-vinn-en-bok-competition-win-a-book.html Välkommen! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast jag gillar att läsa flera böcker samtidigt, för jag tror att om jag har möjligheten att välja vad för sorts bok jag vill läsa nu och inte behöva vänta tills jag har läst ut den jag håller på med, så förhindrar jag att jag hamnar i en lässvacka. Men som sagt det kan vara så att vissa böcker tar väldigt lång tid att läsa ut, men det är sällan de aldrig blir det. För om det är en riktigt dålig bok så väljer jag bort den helt och hållet och läser den inte alls.
      Men som sagt vissa böcker kan hänga med i ett års tid om andra böcker intresserar mig mera.

      Radera