tisdag 26 mars 2019

Veckans topplista - Verklighetsbaserade romaner


Johanna vill att vi ska lista romaner som är verklighetsbaserade denna gång. Här kommer min lista.
Jag har läst igenom de listor som redan har länkats till inlägget, och jag har fått många tips plus att jag kan se att jag har läst många av de andra och gillat, men jag tog de som först dök upp i mitt huvud, tänkte att om de har etsats sig fast i minnet måste de ju vara de som är bäst enligt mig.
Sen som flera kommenterar när det är verklighet som har skrivits om som romaner så funderar man över vad som är verklighet och vad som är fiktion.

11 kommentarer:

  1. har inte läst dessa, tack för tips.

    SvaraRadera
  2. Sarahs Nyckel vill jag verkligen läsa! Har bara läst en av Tatiana men hon skriver så bra. :)

    SvaraRadera
  3. Sarahs nyckel och I skuggan av ett brott har jag läst. Blonde har jag oläst i bokhyllan.

    SvaraRadera
  4. Sarahs nyckel har jag sett som film. Den tyckte jag väldigt mycket om.

    SvaraRadera
  5. Vill läsa alla på din lista!

    SvaraRadera
  6. Men HUR kunde jag INTE tänka på Blonde???? En kanonbok! När jag hade läst den kände jag att Marilyn hade berättat precis alltihop för Joyce Carol O. Henschen också bra, "Sarahs nyckel" gripande och Ebervall/Samuelson är lysande de också!

    SvaraRadera
  7. Mördaren i folkhemmen är verkligen läsvärd. Tack för övriga tips.

    SvaraRadera
  8. Jag har läst båda Henschen-böckerna och tycker de är otroligt bra, båda två!

    SvaraRadera
  9. hur kunde jag glömma Blonde? så självklar. och så bra! I skuggan av ett brott är också bra

    SvaraRadera
  10. Helena Henschens böcker har jag läst, Hon älskade var också väldigt bra!

    SvaraRadera