onsdag 20 mars 2019

The Fantasy AdventureAthon


Då har jag ännu en gång hittat en readathon (läsmaraton) som jag vill vara med i, håller på mellan 25 - 30 mars. Mer information om den kan man se i videon eller läsa på Novel Thoughts blogg. Jag har även kopierat in kartan och förklaringarna och utifrån vilka böcker jag tänker läsa så kommer jag följa the Mermaids (sjöjungfruns) stig. Om ni är intresserade av vad jag ska läsa kan ni läsa det längst ner i inlägget:






Första boken som ska läsas är den bok gruppen har lottat fram på Twitter (@fantasyadventureathon), och det blev A Darker Shade of Magic, men den boken har jag redan läst och vill inte läsa om den, då hade man möjligheten att välja fortsättningen på serien som jag därmed gjorde A Gathering of Shadows av V E Schwab.

Nästa milstolpe står det CLIFF på, och jag valde då boken The Gilded Wolves av Roshani Choksi, wolves - vargar, tillhär naturen.
TOAD, en bok med grönt på omslaget Of Poseidon av Anna Banks.
FATE en historisk bok: Systrars öde (Born wicked: Sisters fate) av Jessica Spotswood.
BEWILDER: innehållande en tvist, svårt att veta på förhand, men föregångaren till One Dark Throne av Kendera Blake innehöll en så jag hoppas på denna om ingen annan bok gör det.
ADVENTURE: första boken i en serie, Högt spel (Six of Crows) av Leigh Bardugo.
POTION: Läsa en bok samtidigt som du dricker. Här tänker jag välja vilken som av tidigare böcker.

Som ni förstår på sista milstolpen så kan man kombinera böcker, och det gäller även om BEWILDER, för jag tänker välja den bok som passar in på den milstolpen. Så ev läser jag aldrig One Dark Throne i detta readathon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar