tisdag 26 september 2023

Tisdagstrion - Judisk kultur och historia

Temat för dagens tisdagstrio är - Judisk kultur och historia, och här är mina tre böcker, även om kanske dagens böcker ska vara åt faktahållsböcker så är inte mina det, men de baseras på verkliga händesler och i alla fall två av dem är baserade på författarnas liv.

Som vanlig om ni är intresserad om vad böckerna handlar om eller vad jag tyckte om dem kolla in länkarna till mina recensioner.

  1. Ryssar är sådana som gillar björkar av Olga Grjasnowa
  2. Varför kom du inte före kriget av Lizzie Doron

Mischling av Affinity Konar

6 kommentarer:

  1. känner igen de två första titlarna. Mischling trodde jag var en film

    SvaraRadera
  2. Varför kom du inte före kriget har jag läst. Ryssar är såna som gillar björkar har jag hört talas om tidigare och nu blir jag nyfiken på den igen. Tack för tipset!

    SvaraRadera
  3. Lizzie Doron är en bra författare. Rekommenderar hennes "Min mors tystnad". Dina andra två har jag hört om men inte läst och blir nyfiken på dem /Bokologen

    SvaraRadera
  4. Varför kom du inte före kriget och Mischling har jag läst .

    SvaraRadera
  5. Känner igen dem alla tre, men har inte läst någon av dem.

    SvaraRadera