torsdag 1 februari 2024

Helgfrågan vecka 5 / 2024

 

Mia funderar i Helgfrågan om det är någon serie vi fastnat för. Antar att hon menar bokserie. Mitt svar är att det finns en del men inte någon som jag läser just nu som jag kom att tänka på men än av de serier jag gillat bäst är The Expanse av James S A Corey.
Mina recensioner av de olika delarna finns här:

del 1

del 2 

 del 3-6

del 7 

del 8-9


Samma bokserie och TV-serie fick igång min fantasy till att fantisera fram en egen sience fiction historia som jag har skrivit ner. Jag har ju sen tidigare delat med mig av det som jag har en förhoppninga av ska bli en bk. Jag är just nu i en stor redigerings omgång. Så om ni vill läsa ett mera färdigt manus får ni vänta lite, men det som jag har delat med mig av på helgfrågan tidigare går att läsa här.
Kapitel ett är det som är mest redigerat där om ni vill läsa hur början kommer mera troligt ser ut så kan ni kolla in den här sidan med mitt skriv-projekt. 

Men här kommer det fortsättning från där jag har delat med er sen tidigare här i Helgfrågan,

Vintern 2525, Luna utbildnings- och forskningscentrum

Hon ler stort åt Jeremy när hon lägger händerna över sin mage.

“Känn här,” säger Mitzi glatt förundrat, “bebisen sparkar, jag tror du kan känna den”.

Jeremy går fram till henne, efter att han har rest sig upp från bordet där han precis har avslutat sin frukost, och lägger leende handen över hennes på hennes runda 6 månaders gravida mage. Hon tar bort sin hand och Jeremy känner små rörelser där under huden.

Rätt som det knackar det hårt på ytterdörren och de tittar undrande på varandra medan de hör Esther gå för att öppna, de hör henne släppa in den som kom.

De hör upprörda röster och Jeremy går ut i hallen för att se vad som pågår, tätt följd av Mitzi.

“Löjtnant Croft”, börjar General Foxtrott, “ ni får följa med mig till Wangs kontor, det är något han vill diskutera med er”.

“Vad är det pappa vill, Jeremy?” undrar Mitzi.

“Jag vet inte riktigt”, säger Foxtrott. “Det var viktigt, han bad mig se till att se till att Löjtnant Croft kom omgående”.

Jeremy ser orolig ut. Mitzi känner att hon inte vill bli lämnad där utan att veta vad som pågår, så hon gör sig redo att följa med Jeremy och General Foxtrott, men Jeremy försöker få henne att stanna kvar hemma och vila, men hon bara skakar på huvudet och följer efter dem.

När de kommer fram till UN/SFscentrum visar Foxtrott in Jeremy till UN/SF Paralmentets huvudkontor. De är tätt följda av Mitzi och Matteo, som så vanligt var följde henne överallt hon gick, för att han var hennes personliga vakt den dagen.

Wang tittar upp när de kommer in, och rynkar lite lätt pannan när han ser att Mitzi är med.

“Pappa,”, säger hon, “varför ville du träffa Jeremy omgående, är det något som är fel?”

“Vad gör du här, Mitzi?”, svarar Wang.

“Jag vill veta vad som pågår?” säger hon.

Wang ger henne ett svagt leende men innan han hinner säga något så slås dörrarna upp igen och in kommer fyra säkerhetsvakter in med paret MontBlanc med händerna i handbojor. 

Mitzi ser Jeremy blekna när han ser dem och hon börjar bli orolig, vad är det som pågår. Hon ser hur Matteo och en säkerhetsvakt i 50 årsåldern, vid namn McCullen tror hon och även Fänrik Ross, Katja heter hon tror Mitzi, för hon brukar vara en av Mitzis privata säkerhetsvakter vissa dagar då Matteo är ledig, ställer sig intill väggen medan två andra säkerhetsvakter för in Ana och Carl, som hon tror paret MontBlanc heter. Hon ser att de bägge sneglar, först på henne och sen på Jeremy.

“Jag har tröttnat”, börjar hennes pappa säga,” på att ingen kan få stopp på dessa desinformations-videos som hela tiden stör mina dagliga hälsningar till alla i Nationen. Nu har jag fått bevis på att ni tre, Ana och Carl MontBlanc och min egna svärson är skyldiga att dessa sändningar kan fortsätta”.

Mitzi spärrar upp ögonen och ska börja protestera, men innan hon hinner säga något öppnas dörren igen och in kommer farbror Gordon in med en laptop som han lägger på bordet.

“Den här”, säger han, “hittades i en oanvänd skrubb under säkerhetsvakternas cenrum.  Ledamot Peter Bysan, från haverikommissionen,  har tittat på den och förstått att den tillsammans med DSE ones svarta box, har möjliggjort att desinformation videorna har kunnat sändas. Plus att vi har förstått att de från A-gruppen har haft kontakt med er här på Luna genom den. Vi har gått igenom flera övervakningsvideor tills vi hittade bevis på att ni alla tre har besökt denna serviceskrubb under den här tiden.”

“Och inte bara det”, säger hennes pappa, “vi har även fått syn på DSE Laika är på väg mot Luna just nu. Jag undrar om ni på något sätt kan hjälpa oss att förklara vad som pågår? Och om det behövs stoppa en attack mot Luna.”

Då hörs en stark beep signal och Foxtrott säger:

“DSE Laika anropar oss!”

“Då får vi väl höra”. säger hennes pappa, “vad de vill. Öppna en kanal.”


“Men, Ledamot Brown!”, utbrister Wang, “”det hade jag inte räknat med.?” 

“När vi åkte iväg med DSE Laika hade vi inte en aning om att vad A-gruppen hade planerat. Sen fick vi veta det den hårda vägen och när vi protesterade blev vi inlåsta i våra hytter. Vi har varit fångar sen dess, men lyckades smita med DSE Laika, då de hade landat för att utforska en beboelig planet

“Tack!”, avbryter Wang honom. “Att du berättar för mig om det här. Jag hade inte stora förhoppningar om att de skulle hitta en beboelig planet.”

“Ja”, fortsätter Brown, “de fann ett ER-bro precis utanför vårt Solsystem. Den ledde till Galax IC 342  och där upptäckte de en Exoplanet som vi landade på. De tog med oss för att undersöka planeten, då de trodde att det var mindre risk för oss att lyckas rymma från den. Efter några månader då hade deras uppmärksamhet på oss minskat så vi lyckades rymma med Laika”

Amanda Gordon som har suttit med vänstra sidan av ansiktet bortvänt från skärmen vänder sig om och Mitzi ser hur hon har två ilsket röda ärr över sin kind, som sträcker sig från hennes öra ner mot mungipan. 

“Amanda,” utbrister Farbror Gordon, “vad har hänt med din kind?”

“Det är ingen fara pappa”, svarar Amanda. “Jag blev bara anfallen av ett djur som bodde på planeten. Jag kom för nära och den anföll mig och klöste till mig, det är inget farligt. Det kunde dock blivit värre men Theodore Anderson sköt ihjäl den innan den hann skada mig mer.”

“Men vänta lite”, säger Wang. “Var det ett djur eller är det något högre stående, en varelse som kan vara som oss?”

“Jag tror det är som ett djur”, säger Amanda. “Ett hunddjur eller som en varg, för det var ett fyrbent djur med päls och de levde i flock, precis som hunddjur gjorde på Tellus innan de dog ut. Men även om jag inte är zoolog eller biolog, skulle det vara intressant att se mer för att göra en djupare analys av dem. För  jag fick den uppfattningen om att de hade en högre intelligens än vad djur har. Jag skulle inte gå så långt att jag skulle kalla dem högre stående varelser som skulle kunna utveckla teknik eller forma ett samhälle som människan kan.”

Mitzi tycker det låter som en saga, men om det är sant att de funnit en planet som skulle kunna rädda mänskligheten från svält och hur de lever nu tycker hon låter väldigt intressant.

“Vad tror de”, börjar Foxtrott, “ de är för några. Att först lura oss att DSE Laika har sprängts och sen fortsätta att utforska universum efter exoplaneter. Sen när de finner en låter de bli att berätta det för oss. Brown har du någon aning om hur de tänker? För jag antar att de planerar att de här anti-Nation videorna de har sänt ska få igång nationsmedlemmarnas lust att starta ett upplopp och störta oss från UN/SF parlamentet.”

“Vad,” undrar Brown, “menar du med anti-Nation?”

“De har hållit på att sända videor som baktalar Wang och UN/SF och uppviglat till att tänka som dem om Nationen och få medlemmarna att vilja störta Wang och parlamentet från tronen”.

“Jag,” svarar Brown, “eller vi har nog inte en aning om vad det är, för de har som sagt inte antytt något om någon revolt, uppror eller liknande som jag har hört talas om.”

Brown tittar på Travis och Amy som sitter bredvid honom, de svarar genom att skaka på sina huvuden.

“Men,” funderar Wang, “är de fast på planet nu, när ni kommit med hit DSE Laika?”

Brown nickar till svar.

“Då”, fortsätter Wang lite avvaktande, “är inte situationen något annan då?” Han tittar på Foxtrott och Gordon innan han fortsätter.

“Vi har inget att oroa oss för. De är fast på en planet i en annan galax, och även om desinformation om Nationen har sänts dagligen, har den inte lett till något än. Nu när vi hittat var intrånget i vårt nätverk skett så ska vi få bort alla dessa videosändningar. På så sätt kan vi stävja det i sin linda. Vi har tagit fast deras medhjälpare här på Luna, och vi har inte upptäckt fler som kan vara involverade.”

“Ja”, säger Foxtrott, “det kan verka så. Jag vet inte, men jag känner på mig att det är något eller någon vi missat. För vem har manipulerat att det rummet de har använt sig av, varit helt utan kameraövervakning. Och förhindrat att övervakningen på vår centraldator inte har signalerat att någon mixtrat med den. Någon mer som står dem nära och har stor kunskap av datorer, programmering och har möjlighet att komma åt övervakningskamerorna?”

“Jag tror”, säger Wang, “att vi ändå har stoppat det, för jag tror vi tagit de som vet mest av vad som pågår. Jag vet inte, men vi kanske kan övertala dem att tala om för oss vad planerna är och vilka mer som hjälpt dem. Sen när vi fått all information vi vill från dem, så ska vi ta itu med A-gruppen. För vi har snart färdigställt ett nytt DSE-skepp och nu när vi även har DSE Laika till vårt förfogande, kan vi åka till den här planeten och ta dem till fånga och kolonisera den för UN/SF del”.

Mitzi känner bara att hon förstår mindre och mindre vad som pågår. Vad menar hennes pappa med om att övertala Jeremy och paret MontBlanc att ge honom information? Tänker han att om han ber dem snällt så kommer de berätta allt? Övertala låter inte som något snällt? Menar han att de ska torteras till att tala om det han vill veta?  

Även om Jeremy är en fiende till nationen, tycker inte Mitzi illa om honom och hon vill inte att han ska råka illa ut. Hon tycker att de här videosändningarna som har stört hennes pappa sändningar ändå har verkat tala om en sanning som de flesta vet om eller fruktar ska hända dem. För alla i Nationen övervakas som de säger, och situationen nere på Tellus är precis som det visas, det vet hon efter de få besök hon har gjort där tillsammans med pappa. Det enda som hon förfasas över och inte vill tro på är det som de visar om  vad barnen har råkat ut för. Hon kan inte tro att hennes pappas skulle säga till någon att forska på dem eller låta dem dö på grund av det. Hon skakar på sitt huvud och vänder sig om och tittar på Jeremy. Hon ser att hans ansikte ser så allvarligt ut, hon förstår att han känner sig pressad av situationen. Hon ser hur han sneglar mot dörren. Det är väl inte så att han tänker försöka att springa ifrån dem, det är ju vakter över allt i hela centrumet som kommer få order att ta honom till fånga. Om han inte stoppas redan av de tre vakter som står vid dörren. Jag måste försöka lugna honom så att han inte gör något överilat tänker hon. Hon ler lite försiktigt mot honom och drar sig närmare honom för att visa att hon ännu litar på honom. Och varför skulle hon inte göra det, han är ju hennes make, vän och pappa till hennes barn.

“Jeremy”, viskar hon så tyst att ingen annan än Jeremy hör henne, han ger henne en blick och ler tröstande mot henne. “Vad är det som pågår?”, frågar hon honom.

“Söta Mitzi”, säger han, “det är inte jag som är fienden utan din pappa. All information som har sänts är sann, forskningen på barn har även vårt barn blivit utsatt för.”

Hon gör en djup inandning av förvåning, och känner hur hon blir kallsvettig. Vad har pappa gjort mot vårt barn tänker hon, för hon känner att hon litar mer på Jeremy än någon annan just nu. Han har aldrig ljugit för henne och har hela tiden varit väldigt ärlig om vad han berättat om sitt liv.

Hon hör ett ljud bakom sig och vänder sig om. Det är pappa som har vänt sig om och ser ilsket på Jeremy. Det är som om han har förstått vad Jeremy sagt till henne och pappa är inte glad över vad Jeremy säger till henne. Hon ser pappa ge ett tecken till  Foxtrott, och hon ser att Foxtrott börjar ta sig närmare Jeremy. Mitzi sträcker ut en hand och lägger på Jeremys arm, han ger henne en lugnande blick. Jeremy ger henne en lätt putt rätt in i Matteos famn. Hon hinner uppfatta en befallning i Jeremys ögon till Matteo innan han sparkar ut och träffar Foxtrott i magen så att han stapplar bakåt och hukar sig, då han inte kan stå rak längre på grund av att Jeremys spark fick honom att tappa andan. Jeremy snurrar runt för att ta sig till andra sidan om hennes pappa. Hon förstår att Jeremy har tänkt sig ge sig på honom, men den yngre säkerhetsvakten som har stått bredvid Ana MontBlanc ger sig på Jeremy med att försöka få in en rak höger som Jeremy lätt undviker genom att ducka och samtidigt köra upp sin armbåge under vaktens haka. Det får vakten att stöna till och Jeremy följer upp med att hugga tag om vaktens nacke och svinga honom över sig och när vakten ramlar på rygg så låser Jeremy fast honom där med ett knä över vaktens hals. Matteo tar Mitzi i armen och drar henne med sig mot dörren. Hon protesterar och försöker kämpa emot. Pappa som ser vad Matteo försöker göra, nickar och säger. “Bra, vakt ta ut Mitzi här ifrån. Jag vill inte att hon ska komma till skada. Fänrik Ross följ med Mitzi och Fänrik Messina och för hem henne och skydda henne tills jag kommer dit. Mitzi förstår att hon är illa ute. Pappa låter inte nöjd och han vill inte att hon ska få för sig något utan göra som han säger och bara vänta på honom i sitt hem. Precis som hon har gjort hela sitt liv. Har hon inte något att säga till om utan måste hon lyda sin pappas minsta order.  Hon känner hur Matteo drar henne med sig ut ur rummet. Hon kämpar emot och ser på Jeremy, som nu blivit övermannad av McCullen, den äldste vakten. Han har gett Jeremy en elchock med en av säkerhetsvakternas el-batonger. Hon ser hur de två andra vakterna drar upp Jeremy så han hänger mellan dem. Foxtrott som nu hämtat sig från sparken han fick av Jeremy börjar gå fram till dem. Hennes pappa ger ett ljud i från sig och Foxtrott stannar upp och ser först på Wang och sen på Mitzi, som säger:

 “Pappa, vad ska du göra?”

Wang tittar på henne. “Tyvärr lilla dockan. Din make är en fiende till nationen och han kommer att behandlas som en sådan. Messina och Ross för min dotter härifrån!”

Mitzi försöker slita sig loss, men Matteo har ett starkt grepp om hennes överarm och för ut henne ur rummet medan hon kämpar emot och skriker till sin pappa att så kan han inte göra, .

Matteo och Katja för med sig Mitzi genom att hålla i hennes armar, hon kämpar emot hela tiden. Hon blir fundersam då hon märker att de för henne till närmsta hiss, det är inte den närmsta vägen till hennes hem. Och varför använder Katja sin kod för att kunna få hissen att åka ner till den lägsta våningen,våning ett, där bara de som arbetar med service har tillstånd till. Hon känner att hon måste tillbaka för att stoppa pappa så hon kämpar emot i Matteos armar.

“Vi kan inte lämna Jeremy,” skriker hon åt honom. "Du måste hjälpa honom, fast jag vet att du inte gillar honom men för min skull”.

“Det här är för din och Jeremys skull”, svarar Matteo henne. “Han vill att vi ska ta dig därifrån så långt bort från din far som möjligt.”

“Va?” utbrister Mitzi. “Är du Jeremys sida, hur länge har du varit det? Jag trodde du hatade honom för det har sett ut så.”

“Nej”, säger Matteo, “i början var jag väldigt misstänksam mot honom. Sen när ni hade varit gifta ett tag och jag såg hur väl ni kom överens. Även om ni kanske inte älskade varandra så var ni vänner, och jag har länge känt mig illamående då jag tänkt på vad Wang och UN/SF gör mot alla. Jag såg och hörde ALLT när jag var din säkerhetsvakt. Jag har den uppfattning att du har känt liknande till allt du såg och hörde. Jag kunde se det i ditt ansikte och dina ögon när du satt där. Sen pratade Jeremy med mig, först att han förstod att jag inte gillade eller litade på honom just för att jag älskade dig och att han nu var din make. Han berättade för mig att han älskade dig , men inte som en make älskar sin hustru. Det förstår jag för du vet väl om han gillar män?”

Mitzi nickar, hon har lugnat sig och slutar att kämpa emot.

“Han invigde mig i,” fortsätter Matteo, “i deras planer honom. Jag har i ett halvår hjälpt honom att hålla kontakt med andra, som en mellanhand. Då han inte har kunnat röra sig så fritt som han velat, då din far hade beordrat säkerhetsvakter att skugga honom och alla övervakningkameror som finns. Vi hade bestämt att jag skulle ta dig därifrån när det började hetta till. Inte för att skydda dig från Jeremy och de andra utan från din far och UN/SF. För Jeremy har förstått att Wang ser dig och sitt blivande barnbarn som sin egendom. Wang ser barnet som en typ en “frälsare”, för enligt Wang ska allt bli bra om ett supergeni kommer att leda UN/SF som har hans gener.”

“Va, vad…hur vet pappa att det barn jag väntar ett supergeni?”

De har under tiden de talat tagit sig in i den blå zonen och har tagit sig ner till det understa planet och Mitzi har svårt att ta sig fram med sin hellånga klänning plus i det tillstånd hon är. De får klättra och klänga över rör som är ett par meter i diameter. Matteo och Katja hjälper henne över dem.

“Vart är vi på väg?” undrar hon.

“Bara en liten bit till. Det finns en gammal oanvänd dockningslucka här som A-gruppen har hackat sig in i,” berättar Katja för henne.

Mitzi tänker som det knakar men hon får inte något att gå ihop längre. Supergeni hennes barn? Jeremy och hennes gener kan inte skapa ett supergeni och hur vet man det i förväg? Vad har pappa gjort, och Jeremy vet nog mer än vad han berättat för mig. Jag kanske inte kan lita på honom heller??? Eller Matteo och Katja??? Vad ska de med mig till??? Vad ska pappa med mig till…eller nej han bryr sig inte om mig. Det är barnet pappa vill ha…och till vad???

Hon följer lamslagen med dem då de fortsätter framåt i korridoren de går i. Hon tänker, jag vill inte vara i pappas ledband längre så jag väljer att följa med. Men jag ska vara på min vakt tills jag vet vad som pågår…Nu har de kommit fram verkar det som. Hon ser hur Matteo knappar in en kod och de går in i en liten hangar ser det ut som. Där står flera Viprar. Det är flera gråklädda människor som står samlade mitt i hangaren. De ser precis ut som säkerhetspersonalen som jobbar inom UN/SF, men Mitzi känner som om något inte stämmer. En rödhårig kvinna som står bredvid en lockigt brunhårig man vinkar dem till sig och pekar mot en Viper. När de kommit fram till den hjälper en annan ung man med  bruna ögon och håret uppsatt i en knut uppe på huvudet henne upp, så hon kan sätta sig i kraschstolen. Han ser till att hon sitter ordentligt fast ordentligt.

“Zack, är mitt namn”, säger han samtidigt som han ger henne ett leende. Sen ger han Matteo en klapp på axeln innan han lämnar dem ensamma på Vipern. Mitzi förstår att Katja inte ska följa med dem. Det är bara hon och Matteo som sitter fastspända i Vipern.

“Matteo”, hör hon en röst ur Viperns högtalare. “Vi har lämnat hangaren nu, så du kan ge dig iväg när du vill.” 

“Tack!”, svarar Matteo, och säger sen till Vipern;

 “Fänrik Matteo Messina H2-1999-121101 starta motorerna och gör oss redo för avfärd från Luna centrumet”. Mitzi hör hur Vipern börjar surra och lätt skaka. Samtidigt som det hörs ett beep säger en kvinnoröst “alla system är klara för avfärd”.

Matteo ger henne en blick.

“År du är redo?” säger han till henne.

Hon kan inte annat än le lite lätt mot honom och nicka och han ger Vipern kommando för avfärd.


Ana rycker till när Foxtrott kör in sin knytknäve i Jeremys buk, för vilken gång i ordningen vet hon inte längre. Jeremy hänger nästan avsvimmad i de två vakternas armar. Wang och Gordon, ser på varandra och hon ser hur de undrar vad som krävs för att få Jeremy att berätta för dem vilka det är som har hjälpt honom med att undvika att fastna på övervakningsfilmerna när han har lämnat sitt hem för att ha kontakt med A-gruppen. De frågar honom ständigt mellan Foxtrott slag men Jeremy har hållit tyst under hela misshandeln. Hon är förvånad att han inte sagt något, hon tror inte hon skulle ha lyckats med det. 

Nu lägger Wang handen på Foxtrott som vänder sig mot honom. Wang ger ett tecken till den äldre säkerhetsvakten som har stått vid utgången i konferensrummet sen Mitzi blev bortförd av Matteo och Katja, Ana är glad att de fick henne därifrån innan Foxtrott började misshandla Jeremy. För hon undrar hur Mitzi skulle ha hanterat att se det, speciellt då hon är gravid. McCullen, tror sig Ana veta att vakten heter, blir tillsagd av Wang att använda sin el-batong på Jeremy nu. Ana blir helt stel när hon förstår vad som ska ske, och hon kniper ihop ögonen men hon hör ändå Jeremys gny när elstöten går igenom hans kropp då el-batong trycks mot mitten av hans bröstkorg. Jeremy får upprepande elstötar tills Över General Gordon säger till McCullen att sluta.

“Jag vet inte”, säger han till Wang. “Om detta ger något. Det verkar som Fänrik Croft har en stark vilja och inte går att knäcka så lätt. Vi kanske ska försöka komma på något annat.”

Wang vänder sin blick och ser på Carl, Ana tänker nej, nej, inte Carl. Men hon hör till sin fasa Wang säga.

“MontBlanc här kanske är lättare att få att tala om vi använder oss av frun som övertalning. McCullen du vet vad du ska göra.”

Men innan McCullen ens är närheten med elbatong till Ana har Carl kört sitt huvud rakt i hans mage. De tumlar till golvet och de andra vakterna slänger sig fram för att få tag på Carl som vrider och vänder på sig så de har svårt att få ett ordentligt tag i honom. Det tar en stund för vakterna att få ett ordentligt tag i honom innan de kan lyfta upp honom. Han har fortfarande sina händer fastlåsta i handbojor bakom ryggen. Carl sparkar, men träffar dem inte för de undviker att komma i vägen för hans sparkar. Foxtrott däremot rycker elbatongen ifrån McCullen och Ana ser att ha skuvar upp den på högsta effekt innan han kör in den i Carls mage, som blir helt lealös och ramlar ihop på golvet skakande då elstöten går genom hans kropp. Foxtrott håller kvar batongen mycket längre än McCullen hade använt den på Jeremy. Ana börjar gråta och vet inte om hon kan hålla tyst längre då hon ser att Carl nu ligger avsvimmad på golvet när Foxtrott tar bort elbatongen från Carls kropp.

Foxtrott vänder sig mot Ana och ger henne ett sardoniskt leende innan han höjer batongen för att sätta den mot Anas axel, men innan han hinner göra så flyger dörren upp och in kommer Ledamot Peter Bysan. Foxtrott, Gordon och Wang vänder sig om mot honom.

“Jag har fått information från”, säger Bysan, “rymdkontrolltornet. De säger att det verkar som det finns två Deep Space Explorer skepp därute och inte bara ett.”

“Kan du få upp det på skärmen här inne”, ber Wang honom om.

Bysan talar med kontrolltornet och på skärmen visas nu rymden utanför Luna.  Ana ser nu två skepp där, precis som Bysan sa, förutom det som Ledamot Brown var i så ligger jämsides med det ett likadant skepp. Och det hörs en anropssignal från det.

“Öppna en kanal”, säger Wang “till bägge skeppen. Jag vill se vilka vi har att göra med.”

Bysan sätter sig vid kontrollbordet och knappar en stund och sen visar sig två likadana kommandobryggor, en från varje av DSE skeppen. Ana ser med en gång att det är hennes, Carls och Jeremys räddning som finns på de två skeppen.

5 kommentarer:

  1. Ännu ett författarnamn jag aldrig förr stött på ...

    SvaraRadera
  2. Fröken Christina3 februari 2024 kl. 08:37

    Det verkar gå framåt med ditt manus. Det kanske blir en serie en vacker dag.

    SvaraRadera
  3. Har aldrig hört talas om den författaren.

    SvaraRadera