tisdag 20 februari 2024

Tisdagstrion: Mary, Marie, Mary (i författarnamn eller person i bok)

Tisdagstrions tema denna gång Maria, Marie eller Mary (författarnamn eller person i bok) var både lätt och inte lätt. Jag har så dåligt minne av vad karaktärerna heter, men det här blev min trio. 

Jag har som vanlit länkat till recensionerna om ni vill läsa vad jag tyckte om böckerna och/eller få reda på vad jag tyckte om dem.

  1. Konsekvens av att dö av Rose Marie Bouw

  2. His quiet agent av Ada Maria Soto

  3. The five. The untold lives of the women killed by Jack the Ripper av Hallie Rubenhold. Han sista kända offar var Mary-Jane Keller. En viktig bok för feminister och andra som är intresserade av kvinnohistoria.
 
Som en bonus, så håller jag på att skriva på ett eget bokmanus, inte klart på långa vägar, där det finns en Mary bland karaktärerna. Går att läsa om det här - mitt skrivprojekt.

6 kommentarer:

  1. Tre nya titlar, lite nyfiken på Rose Marie Bouw

    SvaraRadera
  2. The Five vill jag läsa. Tack för tipsen om de andra två.

    SvaraRadera
  3. Bouw låter spännande. kände inte till någon av dessa tre

    SvaraRadera
  4. The five blir jag nyfiken på. Lycka till med ditt skrivprojekt!

    SvaraRadera
  5. De här böckerna kände jag inte till innan.

    SvaraRadera