tisdag 6 februari 2024

Tisdagstrion - Böcker som utspelar sig i olika världsdelar (en världsdel i varje bok)

 Tisdagstrions tema för denna gång är Böcker som utspelar sig i olika världsdelar (en världsdel i varje bok), var både svårt och inte svårt. För jag ville välja världsdelar som jag inte har läst så jättemycket från, fast det visade sgi att jag hade läst en del från några så jag fick svårt att välja ändå...

Men här är min trio, som vanligt länkar jag till mina recensioner av böckerna om ni vill veta vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. Afrika (Nigeria) - The death of Vivek Oji (finns översätt till svenska) av Akwaeke Emezi
  2. Asien (Malaysia) - Ghost bride av Yangsze Choo 

  3. Sydamerika (Ecuador) - The inheritance of Orquidea Divina av Zoraida Corodova

6 kommentarer:

  1. Akwaeke Emelie bok har jag i läslistan. Tack för påminnelsen.

    SvaraRadera
  2. Jag har inte läst dina men fina omslag.

    SvaraRadera
  3. Tack för intressanta boktips.

    SvaraRadera
  4. Akwaeke Emezis bok har jag läst. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  5. har inte läst någon av dina böcker. väldigt vackert omslag på den första

    SvaraRadera