torsdag 12 augusti 2021

Hett i hyllan vecka 32 / 2021



Så här skriver Monika om Hett i hyllan

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu ett recensionsexemplar som helt ovetande för mig dök upp i brevlådan, som jag ännu inte har hunnit läsa.




Det här är nästan en kärlekshistoria.
Ellis och Michael är tolv år när de blir vänner och under en lång period är det bara de två. De cyklar runt på gatorna i Oxford, upptäcker poesi och simmar i floden. Och en dag upptäcker de att den här vänskapen är så mycket mer än vänskap.
Ett decennium senare är Ellis gift med Annie och ingen vet var Michael håller hus. Vilket leder till frågan om vad som hände under åren däremellan?
Det här är nästan en kärlekshistoria. Fast det är inte så enkelt som det låter.




2 kommentarer:

  1. Den har jag faktiskt läst och jag var inte jätteglad i den, men jag känner mig rätt ensam om det.

    SvaraRadera