lördag 28 augusti 2021

Memory tag

 Denna Memory tag har jag gjort förut och jag har aldrig hittat var originalet kommer från, men då jag inte hade något att blogga om idag, så valde jag att göra om den, sen så är mitt minne gällande att komma på böcker jag har läst som passar in inte alls det bästa, så många av dessa går jag bet på, eller kommer på samma svar som jag hade svarat 2016, så det känns inte så nytt men om det är någon mer som vill svara på den gör det gärna och länka så jag kan se vad ni svarar.

Innebär att man ur minnet ska svara på några frågor angående böcker, och jag kommer på svar nästan på varje men med lite ???.
1. En bok skriven av någon som heter Michael.
Momo av Michael Ende
2. En bok med en drake på omslaget.
3. En bok om en karaktär som heter George.
Kitty- böcker av Carolyn Keene
4. En bok som är skriven av någon med efternamnet Smith.
5. En bok som utspelar sig i Australien.
6. En bok med en månad i titeln.
En dag i december av Josie Silver (en bok jag inte läst men vill läsa)
7. En bok med en kniv på omslaget.
Här går jag tyvärr bet.
8. En bok med ordet ”en” i titeln:
9. En bok med namnet på huvudpersonen i titeln:
10. En bok som blivit film:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar