lördag 22 januari 2022

Demons do it better ( A hidden species novel #1) av Louisa Masters

 

I work for Lucifer. Only, it's not as cool and satanic as it sounds.

The truth is, I'm an admin assistant who applied for a job that sounded kind of interesting and ended up working for the Community of Species Government. I'm the only human in the office, and basically I ride herd on a team of rambunctious shifters and demons.

I also spend a lot of time avoiding Gideon Bailey, the demon I had a one-night stand with right before I took this job. He hates me, and I really want to avoid being murdered. But I've been offered a promotion that will mean working with him, so we're both going to have to get over it.

Plus people going missing. Pregnant people. And the word is that someone dabbling in genetic experimentation. Putting a stop to that is more important than the sexual tension that Gideon and I have ignoring ...isin´t it?

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Har verkligen fastnat för gay(M/M)-paranormal-fantasy-romance nu i början av januari, det var så enkelt att ligga att lyssna på då jag blev sängliggande med ryggproblem.

Sen kan jag känna mig förvånad att jag var så underhållen av den då just den kategorin av romaner tidigare har varit något jag har haft svårt för, men vad jag tror är att det inte alltid var en sådan tyngdpunkt på romansdelen utan historien runt om och den intresserade mig då jag är en stor fantasyläsare och gillar den genren. Sen en annan sak som förhöjde läsningen var de humoristiska delarna i romanen, jag minns ett ställe där jag knappt kunde hålla mig för att skratta högt rakt ut i flera minuter för scenen som det gällde var rätt lång (nästan en helt kapitel).

Här var dock uppläsaren lite för tillskruvad i vissa ställen, men det förhöjde dock de humoristiska delarna men var lite jobbig i övrigt, men då jag var så fast i historien så gjorde det mig inte mycket. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar