tisdag 25 januari 2022

Tisdagtrion - Frukt eller bär

 Denna gång i tisdagstrion är det Frukt eller bär (i handling, titel eller på omslag)  som gäller och här kommer min trio:

  1. På omslag- Jordgubbar - Wink, Poppy, Midnight av April Genevive Tuchcholke, fakiskt en YA (unga vuxna) roman som jag innan jag läste den inte riktigt visste vad den handlade om, men förvånade mig till att vara en väldigt intressant historia.

  2. I titeln - Apelsin - Det finns annan frukt än apelsiner av Jeanette Winterson - detta är Wintersons roman med självbiografiskt innehåll och det är intressant historia att läsa, med hur kristna värderingar möter ettt HBTQ+ tema på ett intressant sätt.

  3. På omslaget - Äpple - Winter av Marissa Meyer, sista och fjärde delen i Månkrönikan som är en science fantasy retelling som jag verkligen rekommenderar till den som läsa om Askungen, Rödluvan, Rapunzel och Snövit i annolunda tappning.

6 kommentarer:

  1. Wintersons bok är överallt den här veckan :)

    SvaraRadera
  2. Och veckans pris går till Jeanette Winterson :))

    SvaraRadera
  3. Wintersonhar jag förstås läst men inte de båda andra

    SvaraRadera
  4. Winter vill jag läsa någon gång, men än så länge har jag bara läst de två första böckerna.

    SvaraRadera
  5. Jeanette Wintersons bok har jag läst och det har jag upptäckt medan jag kommenterade igår. Först trodde jag att jag inte hade läst den men så upptäckte jag att jag har gjort det. Retfullt när man inte minns. De andra två har jag dock inte läst.

    SvaraRadera
  6. Wintersons bok är riktigt bra, så den förtjänar verkligen att dyka upp så många gånger! :-)

    SvaraRadera