söndag 21 augusti 2022

TV-serie-recension Deadly Class

Set in a dark, heightened world against the backdrop of late 1980s countercultureDeadly Class follows a homeless, disillusioned teen, Marcus Lopez Arguello, who is recruited into King's Dominion, a storied elite private school chiefly serving the offspring of the world's top crime families. Maintaining his moral code while surviving a ruthless curriculum, vicious social cliques, and his own adolescent uncertainties soon prove vital for the youth.

Läste den första volymen av denna comic-serien för ca fyra år sen efter att ha hört någon booktuber prisa den, blev lite besviken, den var bra men den gav mig inte lusten att läsa vidare i serien.

Men nu efter att ha sett denna första och enda? säsong av denna TV-serie som halva var handlingen från den första volymen men sen fortsätte vidare, och sluta med en rejäl cliffhanger så känner jag ju att om jag inte får se mer av den så måste jag ju i alla fall få läsa vidare i serien och förhoppningsvis i alla fall få reda på vad som händer efter det som TV-serien har visat.

Sen är det ju så att mycket saker blir bättre av att se än av att läsa dem, även om vi bokälskare ofta sig motsattsen, men jag har sett mycket bättre varianter av sådant jag har läst som jag inte knappt har gillat alls, medans annat kan vara lika bra i bokformat som i film eller TV-serie, och detta var en som vann på att blivit omgjord till TV-serie. Jag både gillar karaktärerna och handlingen bättre även om det ändå är rätt troget av det jag har läst, och det beror väl på att skaparen av TV-serien är även huvudförfattaren till det i bokform.