lördag 8 juni 2019

Pågående läsning # 164 plus vad jag sett och hört på. Visning av min nya Bokvagn.

Dessa två böcker läser jag som fysiska böcker.
Harry Potter and the Order of the Phoenix
Denna började jag på som
fysisk bok men gått över
till ljudbok.
De fördärvade
Och denna tillslut läser
jag som e-bok tillsammans
med Evelina.
Läsningen har gått lite trögt denna vecka, orsaken är att jag har haft lite att göra, utfylkt med 50-åring så att de kunde förbereda överraskningskalas, 50 års kalas, redovisningskväll för yngste sonen i skolan, besök på Ikea etc.

Har sett på ett avsnitt var av TVserierna Störst av allt, Orphan Black och Ounce upon a time. Sen har jag sett på booktube övrig tid när jag velat koppla av.

Poddar jag har lyssnat på i veckan är; The Orphna Black podcast, Clone Club/an orphan black podcast, Onceable, The Storybrooke Herald (Ounce upon a time), The Once Podcast, Unspoiled!Game of Thrones ( om första boken ), Unspoiled! Harry Potter and the order of the phoneix och Lundströms bokradio.

Och nu en liten kul uppdatering om hur jag håller ordning på mina böcker och närmsta tidens läsning......

Jag har suttit i vardagsrumssoffan och läst och även haft min laptop där, så det har blivit lite stökigt med alla saker som böcker, anteckningsböcker och bokmärken etc som jag har haft på halva soffbordet. Plus jag har haft en hel del liggande på byrån i sovrummet. Fick lite bättre ordning när jag har införskaffat en rull/bokvagn som jag nu ställt i ordning. Här är en liten film hur jag organiserade den.





Här är lite före bilder, så ni kan se lite hur det såg ut, på byrån i sovrummet behövs lite mer resning, men högarna minskade, jag kunde tillexempel plocka bort tidningarna ur högarna och nu är det enbart papper i dem som behöver sorteras. Bokhögarna minskade lite, hela 14 böcker mindre i dem.






H

1 kommentar:

  1. Den där bokvagnen blev ju superbra! Verkar som man får plats med en hel del där!

    SvaraRadera