onsdag 12 juni 2019

Summerathon pågår mellan 21-27e juni och man ska läsa utifrån dessa punkter, men man kan läsa böcker som passar in på flera punkter
.--The Challenges-- Challenge 1: Read a beachy read Challenge 2: Read a book with sunrise colors on the cover Challenge 3: Read a book featuring a road trip/traveling or summer vacation Challenge 4: Read a book set in summer Challenge 5: Read a book with food on the cover Challenge 6: Drink your favorite summery drink while reading

Tyckte denna readathon lät lite kul att vara med i, för brukar inte läsa så sommriga böcker. Jag tittade lite på vilka böcker som skulle kunna passa in och kommer att läsa dessa tre som nr 3 En sommar på luffen, nr 4 Moratium och nr 5 Familjereceptet (som har lingon och en burk lingonsylt på omslaget) och försöka få dem dessa böcker att även passa in på de andra punkterna.
Jag hittade faktiskt några böcker som jag skulle kunna tänka läsa mig som alternativ till vissa av punkterna.
Livet kan börja och Plåtmannen skulle kunna passa in på nr 2 - soluppgångs färger på omslaget. Och Livet kan börja och Sucideklubb på nr 5 med "food" på omslaget, på den första finns citroner och på det andra har du blåbär och granatäpple.
Jag som trodde just nr 5 skulle vara svår att hitta förslag på och har nu hela tre stycken.

Man kan följa readathonen på både
Instagram & Twitter: @SUMMERATHON Follow hashtag #summerathon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar