lördag 15 juni 2019

Pågående läsning #165 plus vad jag sett och hört på


Harry Potter and the Order of the Phoenix
Denna vecka har jag läst rätt mycket, har läst ut flera böcker som jag behöver lämna tillbaka till biblioteket i veckan hoppas även läsa någon mera av biblioteksböckerna. Ingen av böckerna på bliderna är aktuella förutom Jenny Hans bok som jag läser tillsammans med Evelina, så de kommer jag nog inte läsas så mycket i iallafall nu i början av veckan ur.

Så även om det har varit en del denna vecka med skolavslutning och uppvaktning av student, så har jag förutom att läsa hunnit se en del på TV-serier och filmer, jag har sett på ett avsnitt vardera av Störst av allt, Orphan Black och Ounce upon a time, har även sett ett par avsnitt av Good witch en Hallmark TV-serie, plus filmen The Good Witch som hänger ihop med varandra. Sen har jag sett på en del 1980-tals filmer för att en podd jag lyssnar på om Stranger Things har diskuterat dem på grund av Stranger Things seriemakarna har hämtat inspiration från dessa filmer som E. T., Gremlins och Ghostbusters. Jag kommer fortsätta att se flera av dessa filmer.

Sen har jag då lyssnat på poddar i veckan, The Stranger Things Podcast, Stranger Things Talks, The Orphan Black podcast, Clone Club: An orphan black podcast, The ONCE podcast, The Storybrooke Harald, Oncable och The Grimm podcast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar