söndag 12 mars 2023

Fake it till you bake it av Jamie Wesley

 

Jada Townsend-Matthews is the most reviled woman in America after turning down a proposal on a reality dating show. When she comes home to lick her wounds, Jada finds herself working at San Diego's newest cupcake bakery, Sugar Blitz, alongside the uptight owner and professional football player Donovan Dell. When a reporter mistakenly believes Jada and Donovan are an item, they realize they can use the misunderstanding to their advantage to help the bakery and rehabilitate Jada's image. Faking a relationship should be simple, but sometimes love is the most unexpected ingredient. Fake it Till You Bake It is a sweet confection of a novel, the perfect story to curl up with and enjoy with a cupcake on the side.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Jag läste lite böcker av svarta afroamerikaner under februari för det var Black history month, och det fanns en readathon som jag lite smått deltog i och detta var en av de böckerna som de hade som readathon-bok. Och jag siktade in mig lite på romance då det var Alla hjärtans dag under februari.

Sen att jag väljer att läsa romance är lite ovanligt speciellt om man skulle titta tillbaka några år, det kan vara några bottenapp men sen så dyker det upp romance-böcker som jag verkligen gillar, och denna var en som jag gillade, gillade konceptet med Jada och Donovans påhittade förhållande och karaktärerna och händelserna runt om förhöjde min läsupplevelse av denna bok.

Plus att jag gillade den som ljudbok, för vissa ljudböcker kan också vara svåra att läsa (lyssna på) för mig speciellt då jag lätt kan glida ut och inte hålla koncentrationen på den, men denna höll min koncentration uppe hela vägen igenom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar