söndag 29 maj 2022

Filmrecension - Beautiful boy

 


Den framgångsrike journalisten David har alltid försökt ge sin son allt han behöver. Men vare sig David eller Nics mamma Vicki kan hindra sonen från att börja experimentera med crystal meth. När missbruket är ett faktum ger sig David och Vicki i kast med något av det svåraste föräldrar kan utsättas för. Kommer de att lyckas besegra den demon som tagit över honom både fysiskt och psykiskt?

Jag fick ett ryck under Maj månad att kolla på flera filmer där Timothée Chalamet är med i, efter att ha sett Dune och om på Call me by your name, då jag kände att bägge de två filmerna är bättre än böckerna de baseras på plus att jag blev intresserad om andra filmer som Chalamet var med i var lika bra.

Och denna var det defintivt, denna baseras ju också på en bok, en memoar/biografi av fadern till en narkotikamissbrukande son, fast jag kan inte säga något i jämförelse med boken, men den var så bra att jag defintivt kommer att läsa boken nu. Skådespelarna spelar bra i denna hemska och intensiva film som sätter deras förmågor på ett verkligt prov. Jag är riktigt imponerad av barnskådespelarna i den, de förmedlar känslor som är riktigt intensiva och de och handlingarna känns helt verkliga när jag ser dem "skådespelas".

En länk till att se filmen på Youtube.

Och ett klipp på Youtube där den riktige Nic och hans far David talar om filmen. Tänkte även på att de lyckats riktigt bra med att hitta look-a-like skådespelare till originalen, syns bättre på denna bild från 2008, då Nic är 24 år.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar