fredag 13 oktober 2023

Legends & Latte (#1) av Travis Baldree


High Fantasy with a double-shot of self-reinvention

Worn out after decades of packing steel and raising hell, Viv the orc barbarian cashes out of the warrior’s 
life with one final score. A forgotten legend, a fabled artifact, and an unreasonable amount of hope lead 
her to the streets of Thune, where she plans to open the first coffee shop the city has ever seen.

However, her dreams of a fresh start pulling shots instead of swinging swords are hardly a sure bet. 
Old frenemies and Thune’s shady underbelly may just upset her plans. To finally build something 
that will last, Viv will need some new partners and a different kind of resolve.

A hot cup of fantasy slice-of-life with a dollop of romantic froth.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Science fiction bokhandeln.

Det här var en bok som jag valde att läsa/lyssna på för jag hade hört talas om den hos flera bokbloggare,
och speciellt Syd Bookwooroms favoritböcker från förra året, då jag under detta år har läst bokbloggares
favoritböcker från förra året, då jag förra året gjorde en sådan utmaning med att läsa andras favoritböcker, 
och hittade många egna favoriter av dem jag läste.

Tyvärr var detta inte en som jag tyckte så bra om, men det var en lagom bok att ha att lyssna på då jag
skulle sova på kvällarna, jag tror jag dock slummrade bort från den lite grann i början så jag hängde inte helt 
med på allt som den handlade om, även om det kanske inte var så mycket handling, då det var en cosy
fantasy en genre jag inte tror mig gilla så jättemycket.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar