tisdag 24 oktober 2023

Tisdagstrion - Franska favoriter

Tisdagstrion idag trodde jag var för svår först, för jag tänkte jag läser inte så mycket böcker av franska författare och tänkte först inte göra den, men sen kom jag allt på tre böcker/författare från Frankrike jag ville tipsa om. Dessa har jag dock läst för så längesen så det finns inga recensioner av dem på min blogg, så jag länkar till en sida där ni kan läsa vad böckerna handlar om

  1. No och jag av Delphine de Vigan (skulle mycket väl kunna tänka mig att läsa mer av författaren)

  2. Alvernas liv av Muriel Barbery (gillade även Igelkottens elegans men inte Smaken från samma författare).

  3. Sarahs nyckel av Tatiana De Rosnay

6 kommentarer:

  1. Känner i alla fall igen alla författarna, men har inte läst något av någon av dem. Lite nyfiken är jag allt på både Delphine de Vigan och Tatiana de Rosnay.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har du två böcker att se framemot! ;)

      Radera
  2. Sarahs nyckel verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Barberys bok har jag läst, men har för mig att jag inte blev så förtjust. Hade nog väldigt höga förväntningar efter Igelkottens elegans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Håller med dig att Igelkottens elegans är en toppenbra bok, men Alvernas liv var i alla fall medlemåttig, men Smaken gillade jag inte alls.

      Radera