onsdag 4 oktober 2023

Sweet pea (Sweetpea series #1) av C J Skuse


 The last person who called me Sweetpea ended up dead I havent killed anyone for three years and I thought that when it happened again Id feel bad. Like an alcoholic taking a sip of whisky. But no. Nothing. I had a blissful nights sleep. Didnt wake up at all. And for once, no bad dream either. This morning I feel balanced. Almost sane, for once. Rhiannon is your average girl next door, settled with her boyfriend and little dogbut shes got a killer secret. Although her childhood was haunted by a famous crime, Rhinannons life is normal now that her celebrity has dwindled. By day her job as an editorial assistant is demeaning and unsatisfying. By evening she dutifully listens to her friends plans for marriage and babies whilst secretly making a list. A kill list. From the man on the Lidl checkout who always mishandles her apples, to the driver who cuts her off on her way to work, to the people who have got it coming, Rhiannons ready to get her revenge. Because the girl everyone overlooks might be able to get away with murder.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Akademibokhandeln.

Den här boken skaffade jag för flera år sen då jag hörde talas om den hos en booktuber men sen blev den aldrig läst, varför skaffar jag så många böcker och inte läser dem. Men nu blev den läst, och vad länge den fick vänta på att bli läst.

Men nu när jag väl läste den fick jag en läsupplevelse som jag inte visste jag hade saknat, eller hade en aning om vad den skulle vara, men även om det är ur seriemördarens perspektiv vi läser, blir ändå Rhiannon någon som vinner mitt hjärta över och jag vill henne väl...nu ska vi se om resten av de två böckerna i denna serie blir lästa någon gång och om de är lika bra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar