söndag 8 oktober 2023

TV-serie-recension: Nightflyers


A crew of scientists embarks on a mission aboard a ship called the Nightflyer to investigate a mysterious alien signal, but they soon begin to question if something is already on the ship with them.

Jag och Evelina inte bara läser böcker tillsammans utan även ser på TV-serier som vi sen diskuterar med varandra. Och för ett tag sen läste vi George R R Martins bok Nightflyers och nu för någon månad sen såg vi TV-serien.

Det var en bra, rolig, intressant, spännanden science fiction, speciellt för mig som brukar gilla dessa  historier, boken var bra men jag vet inte jag tyckte TV-serien var bättre, de hade ändrat på några saker som gjorde den mera klaustrofobisk att vara ute i rymden med något okänt hot och jag gillade även det öppna slutet, med funderingar på vad hände egentligen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar