torsdag 15 februari 2024

Hett i hyllan vecka 7 / 2024

  

 Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Dagens bok, beställde jag efter att ha sett på booktuberns Steph - Noveltea corner. Hon läser en hel del romance/ erotik och jag blev intresserad av läsa den. Det  har nu gått ett år och jag har inte läst den men jag är lika intressrad av denn ännu, så jag behöver bara ta tag och läsa...


Adam Mulvaney lives a double life. By day, he’s the spoiled youngest son of an eccentric billionaire. By night, he’s an unrepentant killer, one of seven psychopaths raised to right the wrongs of a justice system that keeps failing.

Noah Holt has spent years dreaming of vengeance for the death of his father, but when faced with his killer, he learns a daunting truth he can’t escape. His father was a monster.

Unable to ignore his own surfacing memories, Noah embarks on a quest to find the truth about his childhood with the help of an unlikely ally: the very person who murdered his father. Since their confrontation, Adam is obsessed with Noah, and he wants to help him uncover the answers he seeks, however dark they may be.

The two share a mutual attraction, but deep down, Noah knows Adam’s not like other boys. Adam can’t love. He wasn’t born that way. But he refuses to let Noah go, and Noah’s not sure he wants him to.

Can Adam prove to Noah that passion, power, and protection are just as good as love?

3 kommentarer:

  1. Denna har jag inte hört talas om, vilket kanske inte är så konstigt. Jag läser i stort sett ingen romance alls. Oavsett inriktning.

    SvaraRadera
  2. Oj, är det här romance? Det trodde jag inte. Skulle han inte döda en massa människor?

    SvaraRadera