söndag 15 januari 2017

Den bästa brittisk tv-serie

Hoppsan höll nästan på att missa att Lyrans noblesser har startat sin Det bästa igen efter julhelgerna och hon skriver denna vecka så här:

Nu är det väl i alla fall hög tid att komma igång med utmaningarna igen efter jul! Och vi rivstartar med en som är svår, i alla fall för mig. Hur välja?! Berätta om den allra bästa brittiska TV-serien! Det finns ju ett antal underbara filmatiseringar av klassiker, men även en del annat smått och gott. Jag ska fundera och återkomma inom kort.


Håller definntitivt  med, hur ska man kunna välja, jag har i flera år gillat brittiska deckarserier och sett på hur många som helst ex Morden i Midsommer, Tyst vittne, Kommissarie Morse, Sherlock etc.  Men går utanför den genren och säger istället Doktor Who, en Science Fiction serie i flera säsonger.




En till annan jag kom på när det har gått ett dygn och jag har tänkt så kom jag på att jag även gillade den skotska Karl för sin kilt, som inte går in under deckargenren.


3 kommentarer:

  1. Läste andras svar på denna och kan hålla med enligtO att Huset Elliott också är bra.

    SvaraRadera
  2. Kanske skulle man ge sig på ännu ett avsnitt av Dcotor Who. Den moderna då... Förstår inte varför jag inte fastnat i den :)

    SvaraRadera
  3. Bara sett en säsong med Dr Who men jag gillar det än så länge =) Kommer fortsätta titta i alla fall.

    SvaraRadera