lördag 7 januari 2017

Sedan du försvann av Morgan Matson

Det var Sloane som lyckades dra Emily ur hennes blyga skal och få livet att kännas spännande. Men precis innan det som skulle bli den mest episka sommaren någonsin… försvinner Sloane!
Allt hon lämnar kvar är en Att göra-lista med tretton Sloane-aktiga uppdrag som Emily normalt aldrig skulle fått för sig att göra. Men tänk om uppdragen kan hjälpa henne att återfinna sin bästa vän?
Palla ett äpple mitt i natten?
OK, det är ju rätt enkelt.
Dansa till gryningen?
Visst. Varför inte?
Kyss en främling?
Hmmm…
Emily har nu den här (oväntade) sommaren på sig – med den (totalt oväntade) hjälpen från Frank Porter – att bocka av sakerna på Sloanes lista. Vem vet vad hon kommer att upptäcka…?
Bada naken?
Vänta lite… vadå? 

Text från Mordenistas hemsida. Jag tackar dem även för att jag fick boken som recensionsexemplar.

Fortsätter med att försöka avsluta 2016s bokrecensioner och har nu kommit till denna YA feel-good roman, Jag gillade verkligen att läsa denna, fick en sommarkänsla pga den utspelas på sommaren. Tyckte även om blandningen av ungdomskärlek och lite mystik. Varför hade Sloane försvunnit och hur skulle det å för Emily att göra alla uppdrag och hur var det med kärleken?
Lite igenkänning utav mig själv i Emily, var den lilla blyga som höll mig för mig själv i skolan,


1 kommentar: