onsdag 18 januari 2017

Tematrio - saker som är mjuka

Nu nystartar Lyrans Noblesser Tematrion för i år och jag tänkte se om jag kan få ihop en trio idag, Hon skriver så här;
Jag har köpt en del kuddar och filtar den senaste tiden och började fundera över saker som är mjuka. Och i vilka titlar hittar man sånt. Temat för denna vecka blir således ett ni kan tolka lite som ni vill. Berätta om texter som har någon mjuk sak i titeln!
Det är lite svårt men här kommer det, (tyvärr kommer jag inte att skriva så mycket om böckerna, men jag kan verkligen tipsa att de är verkligen bra böcker och är läsvärda).


  1. Nalle Puh av A.A Milne. Nalle Puh är deffinitivt mjuk.
  2. Den fantastiska Gracie, Ett annorlunda hundliv av Don Dye & Mark Bechoff. En hund är mjuk.
  3. Änglafall av Susan Ee. Denna tog jag med för tanken är att änglavingar är mjuka. 

3 kommentarer:

  1. Nalle Puh är nog den ända jag läst av de här, men titlarna på de två andra låter intressanta.

    SvaraRadera
  2. Nalle Puh är en riktig mjukis - kul val!

    SvaraRadera