torsdag 26 januari 2017

Hett i Hyllan


Denna inläggsserie med tips på Hett i hyllan håller bokföring enligt Monika i och hon skriver så här;

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Missade förra veckans Hett i hyllan men idag tänker jag skriva om en bok som jag tänkt att läsa i 3 x 3 utmaningen jag är med i som Ugglan & boken har startat. Och den boken jag tänker på är Främlingen av Albert Camus, och jag har valt den för jag ska försöka läsa 3 st nobelpristagare under året, och Camus fick nobelpriset 1957. Boken har jag haft stående i hyllan minst två år sen jag köpte den begagnad på Bokbörsen, som är verkligen en bra hemsida att hitta begagnade böcker på.

4 kommentarer:

  1. Främlingen läste vi när jag gick i gymnasiet och jag minns inte mycket av den.

    SvaraRadera
  2. Ja den är bekant men jag har nog inte den i hyllan.

    SvaraRadera
  3. Den står oläst i min bokhylla också.

    SvaraRadera
  4. Främlingen är jag osäker på om jag har läst, men jag har läst hans Pesten och den var riktigt bra. Trots att jag läste den under (förmodat) tvång i gymnasiet :)

    SvaraRadera