söndag 1 januari 2017

The Eigtht Days of Christmas

Nu när det nya året har startat så fortsätter jag att vara med i Ugglan & bokens utmaning att utifrån ett tema varje dag tipsa om en bok med utgång
från sången Twelve Days of Christmas
"On the eighth day of Christmas,
my true love sent to me
Eight maids a-milking,
(Seven swans a-swimming,
Six geese a-laying,
Five golden rings,
Four calling birds,
Three French hens,
Two turtle doves,
And a partridge in a pear tree")

Temat för The Eighth Day of Christmas blir därför piga, ungmö, ung kvinna, fröken, hembiträde eller liknande eller något slags mjölkprodukt.

Uppgiften för dig som vill vara med är alltså att tipsa om en bok på ett av dessa teman, antingen i bokens titel eller innehåll.


Och idag blir mitt tips om en ung kvinnas kamp, för andra unga kvinnor ska få rätt till utbildning och det är Jag Malala av Malala Yousafzai. Länkar även till min recension av boken här.

7 kommentarer:

  1. Malalas bok måste jag läsa nån dag!

    SvaraRadera
  2. Den här boken borde jag verkligen läsa!

    SvaraRadera
  3. Den boken skulle jag vilja läsa.

    SvaraRadera
  4. Tack för intressant tips! Har ännu inte läst. :-D

    SvaraRadera
  5. Ack ja, ännu ett dåligt samvete. Köpt Malalas bok. Inte läst.

    SvaraRadera
  6. Ack ja, ännu ett dåligt samvete. Köpt Malalas bok. Inte läst.

    SvaraRadera