söndag 29 januari 2017

Veckans helgfråga v 4



Veckans helgfråga kommer från Mias bokhörna och ser ut så här denna vecka:

När man går in på t.ex Bokus så ser man den här indelningen och då kommer frågan:
Vilket ämne läser du helst? Enligt bild ovan.
Vilken är den bästa bok du läst inom det ämnet?


Oj oj jag som verkligen är en allläsare, har svårt att välja ett ämne, för jag läser en hel del Young adult fantasy och övrigt young adult böcker och det bör väl gå under kategorin Barn & och ungdom, och vad ska jag välja för favorit då kanske Hungerspelen av Susan Collins får jag nog säga, (Fast har många favoriter och skulle säkert välja en annan bok om jag får samma fråga någon annan gång).

Men jag läser en hel del Deckare med och det är lika svårt att välja favorit ur den kategorin, men kanske får säga en favorit författare är Elly Grifithas som jag läser just nu. (Och precis som i den andra kategorin så finns det många favoriter och väljer en idag men skulle jag behöva svara på samma fråga någon annan dag så skulle säkert svaret bli ett annat).

4 kommentarer:

  1. Det är svårt att välja favoriter! Är rätt länge sedan jag läste Elly Griffiths och har några böcker kvar innan jag är ikapp i serien. Håller med dig om att de är bra!

    SvaraRadera
  2. Favoriter är svårt och man ändrar sig nog rätt ofta :)

    SvaraRadera
  3. Hungerspelen var faktiskt bättre än vad jag hade väntat mig!

    SvaraRadera
  4. Det är svårt att välja favoriter! Hungerspel älskar jag, både böckerna och filmerna. Young adult fantasy är en trevlig genre som jag gillar att hitta böcker ifrån.

    SvaraRadera