onsdag 15 januari 2020

Bokserier jag håller på att läsa tillsammans mede Evelina som vi vill läsa klart 2020

Bildresultat för Bok


Förra året lyckades jag verkligen läsa och avsluta en hel del av de bokserier jag har hållit på att läsa, så jag hoppas att även detta året lyckas med samma lyckosamma trend. Först tänkte jag skriva alla de serier jag hade påbörjade i detta inlägg men kom fram till att det var alltför många så jag delar upp detta inlägg, så nu kommer bara de serier jag läser tillsammans med Evelina (de delar som är olästa kommer att vara i fetstil)

Tillsammans med Evelina har jag läst ett par som vi gärna vill avsluta i år
  • Stephanie Garbers - Caraval, Legend och Finale (originaltiteln, vet ännu inte vad den ska kallas på svenska)
  • Brandon Sanderson - Mistborn trilogin (Det sista riket, Uppstigandets brunn och Heros of Ages)
  • Jay Kristoff - Nevernight, Godsgrave, Darkdawn
  • Saaba Tahir - Askfödd-serien (Askfödd, Eldmärkt, Nattbäraren) (tror att det finns nu fyra delar i denna serie men är inte helt säker)
  • Neal Shusterman - Scythe, Thunderhead och The Toll
  • George R R Martin - Sagan om Is och Eld ( Kampen om järntronen, Kugarnas krig, Svärdets makt, Kråkornas fest och Drakarnas dans + de delar som han ännu inte har skrivit)
  • Tahereh Mafi - Juliette serie(på svenska) eller Shatter me (i original) Rör mig inte!, Rädda mig inte!, Sätt mig i brand!, Frukta mig, Defy me och Imagine me (de två sista är ännu inte översätta till svenska och den sista kommer ut i år i original).
  • Seanan McGuire - Wayward childrens series (Every heart a doorway, Down among the sticks and bones, Beneath a sugar sky, In a absent dream, fler delar är på gång i denna serie)
Några serier jag har läst tillsammans med Evelina som vi inte är helt säkra på om vi vill läsa fler delar ur:
  • R F Kuang - The Poppy war, The Dragon Public och The Burning God.
  • Sara Rasch - Snow like ashes, Ice like fire och Frost like night

1 kommentar:

  1. Vi har en del serier att avsluta, men ändå inte så fasligt många som jag trodde det skulle vara.

    SvaraRadera