fredag 31 januari 2020

Helgfrågan vecka 5 / 2020

Mia har haft hjälp med helgens fråga denna gång med:
Du är hemma hos någon du tycker om och respekterar. Vilken bok skulle du vilja se på nattduksbordet? Hur skulle du reagera om personen inte hade några synliga böcker alls i sin bostad?
Det verkar ju som om det är en person du känner väl du är hemma hos, då kanske det inte gör så mycket om man inte ser några böcker, för det kan ju finnas i hemmet fast inte i de rum du är i. För just sovrummet är väl inte ett rum du brukar vara i om du besöker någon, även om det var ett ställe jag besökte när jag var hemma hos mina föräldrar, för just se vad de mest mamma läste just nu, alltså för vad som låg på nattduksbordet. 
Sen om vilken bok som låg där, eller hos den fiktive vän vi skriver om här, spelar ingen stor roll, för jag är den som läser över de mesta genrer (även om jag mest läser fantasy/science fiction och deckare) och skulle bara tycka det var roligt att diskutera böcker med nämnda person.

Bonusfrågan gäller sport eller motion för att det på lördag är löpningens dag, just löpningen är inget som intresserar mig, tidigare tyckte jag det var en tråkig form av motion och nu har jag sådana krämpor med min artros och fibromyalgi så jag kan knappt gå, men jag är och styrketränar i stället och även ibland tränar i vattenbassäng.

10 kommentarer:

  1. Vi har inte nattduksbord... utan var sin bokhylla vid sängen!

    SvaraRadera
  2. Böcker och läsning kan ju starta upp många samtalsämnen!

    SvaraRadera
  3. Visst kan böcker finnas på andra ”osynliga” platser, sen kan det ju vara personer som mest läser e-böcker.

    SvaraRadera
  4. Jag är inte heller så intresserad av löpning.

    SvaraRadera
  5. Löpning har aldrig varit min grej heller. Långtråkigt och risk för benhinnebesvär. Jag promenerar hellre lite raskt.

    SvaraRadera
  6. Spännande att läsa allas svar, det ger ännu mer att tänka på efter att jag själv svarat på frågan. Jobbigt med artros och fibromyalgi. Jag har också ont, men på grund av andra orsaker, och jag skulle inte klara mig utan styrketräning, då blir jag svag och sned direkt. Jag har inte tränat sedan innan jul, men skall tillbaka nästa vecka.

    SvaraRadera
  7. Åh så trevligt att du gillar science fiction! Det är en genre jag tycker är jätteintressant numera. :)

    SvaraRadera
  8. Älskade att löpträna förr när kroppen inte värkte så mycket.

    SvaraRadera
  9. Jag läste en massa science fiction som barn. Jag ska verkligen försöka få in några sådana i läsningen.

    SvaraRadera
  10. Vattenträning är superbra, jag har också artros.

    SvaraRadera