onsdag 29 januari 2020

En shopaholic (#8) i Las Vegas av Sophie Kinsella



En shopaholic i Las Vegas (pocket)
Beckys pappa Graham och hennes bästa väns man, Tarquin, har försvunnit från Los Angeles. Efter sig lämnade de endast ett meddelande om att "det är något de måste göra". Beckys mamma och väninnan Suze är övertygade om att de döljer något - och att de befinner sig i fara.

Hela gänget, inklusive Beckys man Luke och dotter Minnie, tränger ihop sig i en husbil och ger sig iväg mot Las Vegas på jakt efter de två männen. Becky är fast besluten om att gå till botten med sin pappas försvinnande. Och hon kommer på den bästa, mest briljanta planen någonsin! Men tyvärr är hennes gamla fiende Alicia "Bitchington" med på resan, och beter sig precis lika nedlåtande som vanligt. Inte nog med det, hon utgör även ett hot mot Beckys vänskap med Suze.
Bokomslag och beskrivning hämtad från Bokus.

Har läst denna serie om Becky, som är en shopaholic länge, och även denna bok fångar mitt intresse och ger mig stor läsglädje. Jag gillar Kinsellas humor blandat med lite mystik och dråpliga händelser etc.
Fast jag kan lätt få för mycket om jag läser flera ur denna genrer alltför ofta, så nu får det allt dröja ett tag tills nästa gång.
Men jag ser ändå fram emot att läsa nästa bok om Becky och hennes familj och nära vänner, för upplever att denna var en av de bättre i serien.

Denna bok ingår i Kaosutmaningen # 23 - en kvinnlig huvudperson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar