torsdag 2 januari 2020

Hett i hyllan vecka 1 / 2020




Hett i hyllan inlägg som Monika håller i skriver hon så här om:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Detta är en bok jag köpte igenom Bonniers bokklubb som jag är med i och tyckte den lät intressant men sen läste jag den inte....

Vågornas viskningarÅret är 1905. Christy har alltid drömt om att resa från hemmet i Tasmanien till den vilda och vackra ön Skye där hon föddes. Hon vill uppleva den storslagna naturen och den dramatiska kusten i sitt hemland.
Nu, när hon är 65 år gammal, har hon äntligen bestämt sig för att resa. Med sig har hon sin försiktiga dotter Anne och sitt älskade barnbarn Kathryn, men ingen av dem känner till Christys förflutna – som är mörkare och mer komplicerat än de kunnat ana.
När de anländer till Skye dras bitterljuva och sedan länge begravda minnen upp till ytan, och det kommer förändra de tre kvinnornas liv för alltid. "Vågornas viskningar" är en episk och känslosam berättelse om kärlek och svek som utspelar sig på den förtrollande ön Skye och i det avlägsna Tasmanien.

4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig läst något av henne, men jag ser att hon är populär. Kan kanske vara spännande.

    SvaraRadera
  2. Den har jag läst och tyckte den var helt OK.

    SvaraRadera
  3. Jag känner till författaren, men jag har inte läst något av henne.

    SvaraRadera
  4. Har nog läst en bok av författarinnan. Den där verkar trevlig.

    SvaraRadera