lördag 28 november 2020

Den viskande dödskallen (Lockwood & co #2) av Jonathan Stroud

De tre unga agenterna Lucy, George och Anthony på Lockwood & Co. borde kanske trivas när spökena håller sig lugna. Men firman måste överleva, och de vill inget hellre än att en fasansfull ande ska uppenbara sig. Så får de i uppdrag att undersöka graven till en ovanligt ohygglig gammal doktor, känd för att påkalla andevärlden. Uppdraget verkar relativt enkelt. Men det mesta går fel: en förfärlig gast släpps lös och ett farligt föremål stjäls från kistan...
Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Även om denna bok är skriven för barn (9-12 år) så kan jag inte annat säga att jag gillar vad jag läser, även om den kanske inte skrämmer mig jättemycket så är den ändå läskig och spännande. Speciellt under spökangreppen och även då de verkliga skurkarna anfaller. Jag gillar att läsa paranormala element och speciellt spöken, så det gjorde denna bok så bra. Jag ser framemot att få läsa flera delar i denna serie.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar