söndag 8 november 2020

The Black God´s drums av P Djeli Clark

 

Creeper, a scrappy young teen, is done living on the streets of New Orleans. Instead, she wants to soar, and her sights are set on securing passage aboard the smuggler airship Midnight Robber. Her ticket: earning Captain Ann-Marie’s trust using a secret about a kidnapped Haitian scientist and a mysterious weapon he calls The Black God’s Drums.

But Creeper keeps another secret close to heart--Oya, the African orisha of the wind and storms, who speaks inside her head and grants her divine powers. And Oya has her own priorities concerning Creeper and Ann-Marie…

Bokomslag och beskrivning hämtad från Goodreads.

Denna ljudbok lyssnade jag faktiskt på i augusti, men skrev ingen recension då för jag hade varit för okoncentrerad då jag läste den senaste och ville läsa den igen innan jag gjorde en recension.

Sen nu då i Oktober då jag för readathonen jag deltog i behövde läsa en bok som handlade om Gudar då kom jag att tänka på att denna skulle passa bra.

Jag kände definitivt jag var med mer när jag lyssnade (läste) på den denna gång, och jag gillar atmosfären den ger mig då jag läser om New Orleans och den mytologi och folktro det ger mig vibbar av. Dock är det ju ändå inte en fullpoängs bok, men jag skulle tro att den hade gett mig mer om den hade varit längre (för det är bara en kortroman på 112 sidor) för då hade jag fått en mer utökad berättelse med tex karaktärsporträtt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar