måndag 30 november 2020

Grejen med verb av Sara Lövestam

 

Om verb vore medborgare, vilka skulle styralandet? Varför är particip som lustiga krabbor ochvad är likheten mellan preteritumsystemet ochStålmannen?Detta är boken för dig som älskar grammatik eller vill lära dig att älska det. Använd den iställetför en skolbok för att lära dig om konjugationeroch tempus, ta fram den på en dejt när samtalsämnenasinar eller ha den som bildande toalettlektyr.En sak är säker. Det här är grammatik som dualdrig har sett den förut.
Sara Lövestam är författare, radioröst, krönikör och lärare i svenska för invandrare.

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

En bok jag har varit intresserad av att läsa ett tag, även om jag inte är en höjdare på grammatik, och inte blir jag väl bättre av att läsa den. Men det var kul och roligt för Lövestam skriver så roligt så att grammatiken faktiskt blir rolig. Och jag lär mig säkert lite grann och nu hoppas jag bara att det gör att jag är bättre på grammatik.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar