söndag 29 november 2020

The only good indians av Stephen Graham Jones

 

Seamlessly blending classic horror and a dramatic narrative with sharp social commentary, The Only Good Indians follows four American Indian men after a disturbing event from their youth puts them in a desperate struggle for their lives. Tracked by an entity bent on revenge, these childhood friends are helpless as the culture and traditions they left behind catch up to them in a violent, vengeful way

Bokomslag och beskrivning hämtad från Adlibris.

Denna bok har jag hört en hel del om från booktubers, och då som en skräck-bok skriven av en från USAs ursprungsbefolkning, då den Indianska mytologin intresserar mig var jag mycket intresserad av att läsa denna bok.

Sen tyvärr blev jag besviken, då jag hade svårigheter att förstå vad som hände i stora delar av boken, ska dock säga att slutet är den bästa delen, om jag hade haft samma känsla för boken hela vägen igenom så hade jag nog kunnat ge den fyra av fem möjliga i betyg.

Jag funderar vad det som gör att jag inte fastnar i historien, kan bero på att det kanske var lite förvirrat skriven och jag inte hängde med helt enkelt. Eller kan det vara så att jag när jag läste lyssnade på ljudboken och min hjärna inte var i sin fulla kapacitet att hålla koncentrationen uppe, då jag ofta lyssnade innan jag skulle till att somna.

Det gör att jag ändå känner att någon gång kanske jag ska ge boken en andra chans och speciellt för att jag gillade slutet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar