söndag 3 december 2023

3e december - The ancient Magus bride av Kore Yamazaki

hise Hatori has lived a life full of neglect and abuse, devoid of anything resembling love. Far from the warmth of family, she has had her share of troubles and pitfalls. Just when all hope seems lost, a fateful encounter awaits her. When a man with the head of a beast, wielding strange powers, obtains her through a slave auction, Chise's life will never be the same again. The man is a "magus," a sorcerer of great power, who decides to free Chise from the bonds of captivity. The magus then makes a bold statement. Chise will become his apprentice - and his bride!
Beskrivning av bokens handling hämtad från Bokus.

Oj vad tiden går fort, redan 3e december och 1a advent, då är det bara fyra veckor kvar till jul.

Ännu en manga, som jag blivit tipsad av några av alla booktubers som jag följer, som förutom böcker läser manga. Jag har inte varit så intresserad av manga men sen hörde jag många olika historier/berättelser som jag tyckte lät intressanta, och fick för mig att jag skulle provläsa dem. Och nu är jag här, och har läst en till...

...och den här var nog bättre än den jag läste den 1e, den här ville jag nästan ha nästa del med en gång då jag slutade läsa den. För jag gillade att läsa om Chise och är väldigt intresserad vad som ska hända henne och the "magus" som köpte henne för att bli hans lärljunge och brud?!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar