fredag 29 december 2023

TV-serie: Riverdale - säsong 1 - 7

 

While navigating the troubled waters of romance, school and family, Archie and his gang become entangled in dark Riverdale mysteries.

Jag vet inte om jag tidigare på bloggen gjort inlägg och denna TV-serie.
Ska säga när jag började se den i början så fick den mig rätt intresserad med det mörker som fanns i hemligheterna och mysteriena som Archie och hans vänner blev inblandade i, men sen efterhand blev jag mer och mer trött på handlingen och var inte alls lika investerad som jag var från början.
Men denna sista säsong var väl ändå hyfsad, den var lite som en nystart då de var samma karaktärer men ändå inte då de hade blivit flyttade från nutid till 1950-talet och hade andra problem och mysterier att lösa.
Sen var det ju mycket samhällskritik med mera i serien och även mot sådana problem som egentligen inte har löst sig även om det har gått ett antal år sen 50-talet för de samhällsutsatta grupperna, kvinnor, HBTQ+ och den svarta amerikanska ( och i resten av världen) befolkningen.
Trailer säsong 1 och säsong 7



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar