fredag 1 december 2023

Adventskalender 1e december:Bungo Stray Dogs vol 1 av Kafka Asagiri & Sango Harukawa

 

Having been kicked out of the orphanage, a despairing young man by the name of Atsushi Nakajima rescues a strange man from a suicide attempt--Osamu Dazai. Turns out that Dazai is part of a detective agency staffed by individuals whose supernatural powers take on a literary bent!

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Mina söner är intresseade av datorer och etc, och då de talade om några adventskalendrar som finns på internet och en som är att lösa problem genom att programmera. Kände jag att jag ville ha en utmaning jag med under december och sa till dem att jag skulle försöka läsa en bok per dag, precis som en adventskalender.
Sen har jag ju valt att läsa en del manga så det är ju relativt lätt, och jag började med den här:

Och även om jag tycker det är lite svårt att läsa manga då man som läser baklängese. Bakifrån i boken och från höger till vänster, så ibland glömmer jag ju av mig men det går oftast lätt, då det är bilder med språkbubbletext.

Jag har sen sett på en hel del booktuber, som inte bara läser och tipsar om böcker men många av dem läser även manga och jag får tipsa av dem på manga som jag blir intresserad av att läsa, just denna är en sådan, så då det redan är någon som har någotsånär liknande smak i böcker som tipsa om den här så blir jag ju glad då jag gillade den tillräckligt mycket till att jag vill läsa vidare i mangaserien nu. Eller kanske titta in anime-serien som sonen sa fanns, för den hade han tittat på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar