torsdag 14 december 2023

Hett i hyllan vecka 50 / 2023

  

Så här skriver Monika om Hett i hyllan:

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Jag har en lång lista av olästa ljudböcker jag har ställt i min bokhylla på Storytel och det här är en av böckerna jag har velat läsa/lyssna på länge (2015?) men som jag ännu inte har gjort...

In the world of Erdas, every child must discover if they will summon a spirit animal, a rare and incredible gift. Conor, Abeke, Meilin, and Rollan were rare even among those few. They summoned four animals who were once Great Beasts, immortal guardians who sacrificed everything to end a brutal war.

Now, in the wake of that sacrifice, more special children are appearing all across Erdas who are connected to these legendary beings. But something else lurks in the shadows of this hard-won peace.

A dark force is hunting the Great Beasts, just as the world is rebuilding. Older and more powerful than even the Great Beasts themselves, it has slept for centuries beneath the surface of the world. Now it has awakened ...and if the young heroes can't stop it, it will consume everything.



3 kommentarer:

  1. Denna kände jag inte till, men jag är nog inte målgruppen.

    SvaraRadera
  2. Jag känner inte heller till den här boken, men jag antar att den är tänkt för lite yngre.

    SvaraRadera