tisdag 19 december 2023

Tisdagstrio - Bokomslag i julens färger

I denna omgångs tisdagstrio är det Bokomslag i julens färger som gäller, och jag som Helena valde röda omslag, mest för att jag inte hittade några bra i andra färger som jag förknippar med julen. Det blev även två julböcker, den första har jag ännu inte skrivit ett inlägg om, för det var inte länge sen jag läste klart den. Annars så är de två andra böckerna länkade till mina recensioner om ni är intresserade av vad de handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.
  1. Alla hjärtans jul av Cathrine Welsh,  en julroman som jag gillade mycket för den gav mig den där riktiga mysiga julkänslan när jag läste den. Kärlek i juletid. För tio år sedan hamnade Molly bredvid Andrew på flyget hem från Chicago till Dublin för att fira jul. Året efter sågs de på samma flyg igen, och så har det fortsatt. Trots att de inte är mer än bara vänner har de år efter år ägnat sju timmar och femton minuter under julflyget åt att berätta allt för varandra. Molly är själv inte så intresserad av julfirandet, men hon vet hur mycket det betyder för Andrew. Så när deras plan blir inställt på grund av en snöstorm över Atlanten tar Molly saken i egna händer: hon ska se till att Andrew kommer hem till jul. I tid för hans mammas berömda julmiddag. Tiden är visserligen knapp, men Molly har en plan. Medan klockan tickar ner mot julafton tar de sig över världen med flyg, taxi, båt och tåg och kommer under resan allt närmare varandra.
  2. Jul i kriniolin av Amanda Hellberg 

  3. Dark matter av Blake Crouch, inte en julbok men en bra science fiction thriller.

7 kommentarer:

  1. jul i krinolin känner jag igen men inte de andra båda. fina, varma röda färger

    SvaraRadera
  2. Alla hjärtans jul verkar vara en trevlig julbok.

    SvaraRadera
  3. Dark matter blir jag nyfiken på! / bokologen

    SvaraRadera
  4. Amanda Hellbergs bok har jag länge varit nyfiken på

    SvaraRadera
  5. Alla hjärtans jul och Jul i krinolin har jag läst . Den sista är med i min trio. Dark Matter vill jag läsa någon gång.

    SvaraRadera
  6. Dark matter läste jag nu i höstas och jag tyckte den var riktigt bra.

    SvaraRadera