fredag 15 december 2023

15e decembers lucka - Deathnote vol 1 av Isugumi Onba & Takeshi Dbata

When high school student Light Yagami finds the Death Note, a notebook dropped by a Shinigami death god, he discovers that any person whose name is written in it dies, so Light decides to use the notebook to rid the world of evil.

Beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris. 

Fortsätter med mangaläsning, lite för att undersöka vad jag tycker om många av dem då jag har hört talas om dem från många av de booktubers jag ser på plus har barn som är stora läsare av manga. Denna kända har jag väl mest hört som anime, så jag får väl kolla in den någon gång då denna volym verkligen gav mig mersamk för det var en intressant historia, som jag inte visste från början vad den handlade om så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar