fredag 29 december 2023

If we were villains av L M Rio

 

Oliver Marks has just served ten years for the murder of one of his closest friends - a murder he may or may not have committed. On the day he's released, he's greeted by the detective who put him in prison. Detective Colborne is retiring, but before he does, he wants to know what really happened ten years ago.

As a young actor studying Shakespeare at an elite arts conservatory, Oliver noticed that his talented classmates seem to play the same roles onstage and off - villain, hero, tyrant, temptress - though Oliver felt doomed to always be a secondary character in someone else's story. But when the teachers change up the casting, a good-natured rivalry turns ugly, and the plays spill dangerously over into life.

When tragedy strikes, one of the seven friends is found dead. The rest face their greatest acting challenge yet: convincing the police, and themselves, that they are blameless.

Bokomslag och beskrivning av bokens handling hämtad från Adlibris.

Den här boken har jag hört mycket om utav flera booktubers för flera år tillbaka (och inte från TikTok som många andra som läst den nyligen fått tips om den) och jag har tänkt att läsa den länge, och sen så plockade jag upp den nu i december för jag hade från många av de booktubers (Alice- the book castle, Hannah - a Clockwork reader + Courtney & books) jag ser på hört att denna vara en av deras favoritbok från 2022, så jag valde att läsa den just nu därför.

Och jag kan då säga att jag tror jag fann min favoritbok från 2023 efter att ha läst denna. För den fångade mitt intresse från början till slut, först i början visste jag inte alls vad den handlade om, för jag som vanligt hade inte kollat vad den handlade om och gick in rätt blind i handlingen, jag visste det var en dark academia och den handlade om Shakespear men inte mera. Jag fick en berättelse som jag gillade och jag kunde inte sluta lyssna på ljudboken förrän jag visste hur den slutade. Sen blev jag lite överraskad över vad som hände i den och hur det slutade även om jag började misstänka där i slutet hur den slutade gällande vissa karaktärers beslut och vad som hände med dem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar