tisdag 12 december 2023

Tisdagstrion - Alexander, Alexandra, Alex & Alexis

 Den här omgången av Tisdagstrion efter frågas böcker av eller med karaktär i boken vid namn Alexander, Alexandra, Alex & Alexis.

Här kommer min trio, som vanligt länkar jag till mina recensioner, för den som är intresserad av vad böckerna handlar om och/eller vad jag tyckte om dem.

  1. Det nionde sällskapet av Leigh Bardugo - Galaxy "Alex" Stern heter huvudkaraktären.

  2. Bokserien om Alex Rider av Anthony Horowitz, även om den riktar sig till en yngra publik är den en bokserie jag gillar och böckerna har fått mellan 5 och 3 stjärnor i betyg, där de flesta hamnar på en fyra stjärnor recension. Här är första delen i serien - Stormbreaker, plus de fem följande delarna i serien plus en TV-serie recension.

  3. Remix - tolkningarna av mina texter av Petter Alexis Askergren. Här finns även min recension av  16 rader.

9 kommentarer:

  1. tre nya titlar, tack för tips

    SvaraRadera
  2. Har inte läst någon av dessa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  3. Kände inte till någon av de här böckerna, men Petter vet jag ju vem det är 🙂

    SvaraRadera
  4. Samma här, och jag hade ingen aning om att Petter heter Alexis.

    SvaraRadera
  5. helt okända böcker för mig. visste inte att Petter heter Alexis

    SvaraRadera
  6. http://mrscalloway. com

    SvaraRadera
  7. Nionde sällskapet har jag men oläst.

    SvaraRadera
  8. Vill verkligen läsa Alexis , har tänkt göra det i snart ett år men annat kom emellan.., / bokologen

    SvaraRadera
  9. Det nionde sällskapet har jag läst. Petters bok vill jag läsa. Hade turen att få gå på en föreläsning med honom på fritidsklubben nära bredvid min arbetplats.

    SvaraRadera